KERN Group opent filiaal in Rotterdam

Professionele, kwalitatief hoogstaande taaldiensten zijn van fundamenteel belang voor bedrijven, overheden en culturele instellingen die internationaal willen meetellen. In Nederland stijgt de vraag naar dit soort diensten. De wereldwijde aanbieder van taaldiensten KERN speelt in op de stijgende vraag met de opening van een tweede vestiging voor de Nederlandse markt.

Rotterdam/Frankfurt. Sinds de opening van het eerste Nederlandse filiaal in Amsterdam, bijna 25 jaar geleden, heeft KERN wereldwijd meerdere vestigingen geopend. Nu is de beurt aan Rotterdam. Het enorme belang van deze stad voor de Nederlandse en internationale economie maken de stad een logische keuze.

In Nederland vormt Rotterdam, naast Den Haag en Amsterdam, een belangrijk sociaal-cultureel centrum. De stad telt meer dan 600.000 inwoners met veel verschillende achtergronden. Internationaal is de stad ook een factor van belang. De Rotterdamse haven is met jaarlijks bijna 500 miljoen ton aan goederenoverslag de grootste zeehaven van Europa. Voor veel ondernemers is Rotterdam daarom een belangrijke springplank voor Europa en de rest van de wereld. Het is geen wonder dus dat de vraag naar taaldiensten in de Rijn-Maas-Delta aanzienlijk is.

“Wij hechten veel waarde aan competent en persoonlijk contact en staan graag dichtbij onze klanten. De ondersteuning van onze klanten vanuit Amsterdam blijft ongewijzigd, maar de ambities van onze klanten kennen geen grenzen en wij willen bij de verwezenlijking van die ambities graag zo goed mogelijk van dienst zijn”, zo motiveert Thomas Kern, lid van de raad van bestuur van de KERN Group, de opening van de vestiging in Rotterdam.

De medewerkers van KERN verheugen zich erop bestaande en nieuwe klanten voortaan ook in het Groot Handelsgebouw te mogen ontvangen en hen volledige ondersteuning te bieden bij hun internationale projecten.

KERN Rotterdam is gevestigd op onderstaand adres:

KERN B.V., Vertaal- en tolkservice
Groot Handelsgebouw
Weena 737
3013 AM Rotterdam
Tel.: +31 (0) 10 – 268 06 91 ∙ Fax: +31 (0) 20 – 639 05 99
kern.rotterdam@e-kern.com

Over KERN Global Language Services

KERN Global Language Services is een internationaal vooraanstaande dienstverlener op het gebied van internationale communicatie. Het hoofdkantoor van KERN Global Language Services is gevestigd in Frankfurt am Main. Het bedrijf heeft meer dan 50 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Polen, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, de Verenigde Staten en China. Het dienstenpakket van KERN Global Language Services bestaat uit vertalen en tolken in alle talen, software- en websitelokalisatie, terminologiebeheer, Translation-Memory-Management, taaltraining en desktop-publishing. Sinds de oprichting in 1969 is KERN wereldwijd actief voor een groeiend aantal klanten in alle mogelijke economische en maatschappelijke sectoren. Daarnaast vertrouwen ook overheidsinstanties, advocatenkantoren en internationale instituten op de dienstverlening van KERN. KERN Global Language Services is een 100% familiebedrijf

Contactgegevens voor de media

Lena Leichtfuß