KERN Amsterdam bestaat twintig jaar

De Nederlandse vestiging van KERN Global Language Services opende de deuren in 1993.

De internationaal vooraanstaande aanbieder van talendiensten KERN Global Language Services is ook actief op de Nederlandse markt en viert dit jaar het twintigjarige bestaan van de vestiging in Amsterdam. KERN Amsterdam B.V. was in 1993 de vijfde buitenlandse dochteronderneming van het Duitse moederbedrijf met hoofdkantoor in Frankfurt am Main. Inmiddels heeft het familiebedrijf acht buitenlandse dochterondernemingen.

Amsterdam / Frankfurt am Main. Het kantoor van KERN Amsterdam bevindt zich in een historisch pand midden in het centrum van de hoofdstad. Hiervandaan verzorgen de medewerkers vertaal- en tolkprojecten, taaltrainingen en overige taalgerelateerde opdrachten voor een breed scala van opdrachtgevers uit alle mogelijke economische en maatschappelijke sectoren. Onder de klanten bevinden zich zowel Nederlandse multinationals en vertegenwoordigers van het midden- en kleinbedrijf, als buitenlandse ondernemingen die actief zijn op de Nederlandse markt. Daarnaast verzorgt KERN Amsterdam vertalingen in de Nederlandse taal voor klanten van over de hele wereld. "De geografische ligging van Amsterdam in het hart van Europa, de nauwe verbondenheid van de Nederlandse economie met Europese en overzeese markten en de daarmee samenhangende behoefte aan vertaaldiensten, maken van Amsterdam een aantrekkelijke standplaats voor KERN Global Language Services. Dat was twintig jaar geleden zo en dat is nog steeds zo", zegt Thomas Kern, directielid van KERN Global Language Services.

Van de opening in 1993 herinnert hij zich verder: "In de jaren '90 is de behoefte aan vertaalwerk van internationaal opererende ondernemingen enorm toegenomen door de globalisering en steeds nauwere samenwerking binnen Europa. Dit heeft de opening van ons vijfde buitenlandse filiaal in Nederland in de kaart gespeeld." KERN wil blijven uitbreiden en hoopt in 2013 nog meer vestigingen in Europa te openen.

De Nederlandse vestiging van KERN Global Language Services staat onder leiding van Harro Huizing, en is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8:30 tot 18:30.

KERN Amsterdam B.V., Vertaal- en tolkservice, taaltrainingen
Nieuwezijds Voorburgwal 44-B
1012 SB Amsterdam
Tel: +31 (0) 20 520 07 40
Fax: +31 (0) 20 6 39 05 99
kern.amsterdam@e-kern.com
www.e-kern.com

Over KERN Global Language Services

KERN Global Language Services is een internationaal vooraanstaande dienstverlener op het gebied van internationale communicatie. Het hoofdkantoor van Kern Global Language Services is gevestigd in Frankfurt am Main. Het bedrijf heeft 50 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, de Verenigde Staten en China. Het dienstenpakket van KERN Global Language Services bestaat uit vertalen en tolken in alle talen, software- en websitelokalisatie, terminologiebeheer, Translation-Memory-Management, taaltraining en Desktop-Publishing. Sinds de oprichting in 1969 is KERN werkzaam voor een groeiend aantal klanten van over de hele wereld die actief zijn in alle mogelijke economische en maatschappelijke sectoren. Daarnaast vertrouwen ook overheidsinstanties, advocatenkantoren en internationale instituten op de dienstverlening van KERN. KERN Global Language Services is een 100% familiebedrijf.

Contactinformatie voor mediavertegenwoordigers:

KERN AG, Sprachendienste