De verzekeringsbranche kan rekenen op eersteklas vertaaldiensten

Amsterdam, 30 August 2011 +++ KERN Global Language Services, een vooraanstaande leverancier van vertaaldiensten met een Nederlandse vestiging in Amsterdam en de Europese claimexperts van CED dat de verzekeringsbranche voorziet van full-service op het gebied van schademanagement hebben een raamovereenkomst bereikt op het gebied van vertaaldiensten. Sinds 2006 vertrouwt CED op KERN als partner voor vertaaldiensten. “Door de snelle, internationale groei van de afgelopen jaren en verwachte groei in de toekomst was CED op zoek naar een vaste, flexibele en betrouwbare partner voor vertaaldiensten met kennis van schadeprocesmanagement. De kwaliteit, flexibiliteit, snelheid en betrouwbaarheid van KERN zijn bepalend geweest voor onze keuze”, zegt Martine Langerak, Marketing- en Communicatie manager bij CED.

KERN biedt de verzekeringindustrie eersteklas vertaaldiensten en snel en efficiënt projectmanagement. “Of het nu gaat om persberichten, corporate brochures, teksten voor onze website of een glossy ter ere van ons 40 jarig bestaan, bij KERN kunnen we rekenen op kwaliteit en een eerlijke prijs. Ik kan KERN dan ook van harte aanbevelen bij mijn collega’s

KERN Amsterdam’s dienstenpakket bestaat naast vertalen en tolken in alle talen van de wereld uit terminologiebeheer, software- en websitelokalisatie, DTP en drukwerk van meertalige documenten, en taaltrainingen voor bedrijven en particulieren. Harro Huizing, vestigingmanager van KERN Amsterdam, en verantwoordelijk voor de samenwerking met CED is blij dat het bestaande contact vaste vorm heeft gekregen: “Uit deze overeenkomst blijkt wederzijds vertrouwen. CED heeft ambitieuze plannen voor de toekomst en KERN wil graag met eersteklas-vertalingen meebouwen aan het succes”.

Over CED

CED is in de Benelux marktleider op het gebied van schadeprocesmanagement, met het breedste en diepste aanbod van diensten. Vanuit een sterke thuisbasis breidt CED haar aanwezigheid in de rest van Europa uit. In de verzekeringsketen worden voor opdrachtgevers - primair verzekeraars en gevolmachtigden - unieke, geïntegreerde diensten op het gebied van expertise en schadebehandeling aangeboden. De groei die CED doormaakt, wordt gekenmerkt door sterk toenemende professionalisering, innovatie en internationalisatie.

In de verzekeringsketen levert CED een grote variëteit aan geïntegreerde producten en diensten. De activiteiten lopen uiteen van internationale schade- en claimbehandeling, inspectie, onderzoek, waardebepaling, medische keuring, medisch- en arbeidsdeskundig advies en naturaherstel tot de activiteit waarmee we ooit zijn begonnen: expertise (loss adjustment).
Ondersteunend aan de strategie zijn er vier ‘cornerstones’ geformuleerd: de beste vakmensen, bestendige klantrelaties, sterke dienstverleningsconcepten en excellente uitvoering.

Het hoofdkantoor van CED is gevestigd in Capelle aan den IJssel. CED heeft kantoren in 14 Europese landen. Vier gedragswaarden (corporate values) zijn sturend voor het gedrag van de 1.300 medewerkers van CED: betrouwbaar, professioneel, toonaangevend en innovatief.

Over KERN Global Language Services

KERN Global Language Services, met hoofdkantoor in Frankfurt am Main, is een vooraanstaande dienstverlener op het gebied van wereldwijde communicatie, met bijna 40 vestigingen in Duitsland en de rest van de wereld. Tot het uitgebreide dienstenpakket van KERN behoren vertalen en tolken in alle wereldtalen, lokalisatie van software, multimedia en websites, terminologiemanagement, meertalige desktop-publishing, de verhuur van tolkapparatuur voor congressen en rondleidingen, het ontwikkelen van nationale en internationale merknamen, evenals taaltrainingen in diverse talen voor zowel particulieren als bedrijven. Sinds de oprichting in 1969 staat KERN met veel succes in dienst van een groeiend aantal klanten uit verschillende economische en industriële disciplines, zoals informatietechnologie, automatiseringsindustrie,  geneeskundige and farmaceutische industrie, chemische industrie, techniek en financiën. Daarnaast vertrouwen diverse overheidsinstanties, internationaal opererende bedrijven, verzekeraars en juridische instanties op de professionele talendiensten van KERN Global Language Services.