De KERN Group: top 3 in West-Europa en top 25 wereldwijd

De vraag naar taaldiensten groeit onophoudelijk. Hierdoor stijgt ook de concurrentie voor gevestigde bedrijven. De KERN Group levert continu goede resultaten en krijgt opnieuw een hoge waardering als een van de meest succesvolle aanbieders van taaldiensten in 2016.

Frankfurt. Het onafhankelijke marktonderzoeksbureau ''Common Sense Advisory'' brengt jaarlijks een rapport uit met betrekking tot tolk- en vertaaldiensten. Op de ranglijst van particuliere bedrijven in dit rapport bezet KERN Group de derde plaats in West-Europa. Wereldwijd hoort KERN bij de 25 meest toonaangevende dienstverleners. KERN scoort al enige jaren met regelmaat hoge ogen in de ratingen. Het resultaat van dit jaar is een gevolg van de voortdurende ontwikkeling van het dienstenpakket en de consequente uitbouw van het netwerk van internationale filialen.

Het rapport dat voor de twaalfde keer is gepubliceerd richt zich op cijfers, ontwikkelingen en prognoses in de vertaalindustrie. Het onderzoeksbureau voorziet voor dit jaar een omzet van ongeveer 40 miljard dollar voor de vertaalsector. De onderzoekers gaan er vanuit dat de omzet zal groeien tot 45 miljard in 2020. Ze schrijven dit toe aan de stijgende vraag naar diensten en technologieën, groeiende internationale handel en e-commerce. Daar komt nog bij de grote behoefte aan taalkundige ondersteuning van migranten en vluchtelingen. Ook het toenemende gebruik van meertalige website content door het midden- en kleinbedrijf heeft tot gevolg dat vertaalbureaus vaker worden ingezet. Tegelijk is sprake van stabiele groei door het zeer uiteenlopende klantenspectrum en de relevantie van taaldiensten voor branchoverschrijdende bedrijfs- en operationele processen. Deze factoren worden niet door schommelingen in de bedrijfstakken beïnvloed.

Veel aanbieders reageren nu pas op de markt door hun aanbod uit te breiden. De KERN Group is al een gevestigde Full-Service-dienstverlener met de meest uiteenlopende oplossingen op gebied van vertalen, tolken, technische documentatie, terminologie-management en desktop-publishing.

De KERN Group kan bogen op een hoge mate van professionaliteit, jarenlange ervaring en een breed scala aan producten en diensten. Dit vormt de basis van het - opnieuw door een onafhankelijke instantie vastgestelde - succes.

Over de KERN Group

Het hoofdkantoor van de KERN Group is gevestigd in Frankfurt am Main. De KERN Group is een toonaangevende dienstverlener op het gebied van taal en internationale communicatie. Het bedrijf heeft meer dan 50 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Nederland, de Verenigde Staten en China. Het dienstenpakket van de KERN Group bestaat uit vertalen en tolken in alle talen, technische documentatie, software- en websitelokalisatie, terminologiebeheer, Translation-Memory-Management, desktop-publishing en diverse soorten training gericht op taalverwerving en cultuurverschillen. Sinds de oprichting in 1969 is KERN wereldwijd actief voor een groeiend aantal klanten in uiteenlopende economische en maatschappelijke sectoren. Daarnaast vertrouwen ook overheidsinstanties, internationale instituten en advocatenkantoren op de dienstverlening van KERN. De KERN Group is een 100% familiebedrijf.

Contactgegevens voor de media

Lena Leichtfuß